Diversity & Inclusion
Strategiczny cel zakładający różnorodność i zaangażowanie jest kluczowy dla długoterminowego sukcesu firmy Sandoz. To po prostu dobrze prowadzony biznes. Wspomniana różnorodność oznacza, że nasi pracownicy to ludzie, którzy posiadają szereg bogatych doświadczeń, pochodzą z różnych środowisk i wykazują różne podejście do pracy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić naszym pacjentom i klientom najbardziej kreatywne i najskuteczniejsze rozwiązania oraz przyciągnąć najbardziej utalentowanych ludzi. Dążymy do zwiększania różnorodności - w kontekście narodowości, rasy, pochodzenia etnicznego, płci, orientacji seksualnej i religii - oraz zaangażowania we wszystkie prowadzone przez nas działania.
Nasze podejście
Kierunek strategiczny i odpowiedzialność
Od 2008 roku Komitet ds. Globalnej Różnorodności i Zaangażowania (z ang. Global Diversity & Inclusion Council) zajmuje się kwestiami różnorodności i zaangażowania w spółce Sandoz. Skupia się głównie na zagadnieniach dotyczących najróżniejszych talentów, tworzenia zaangażowanej kultury i identyfikacji możliwości rynkowych, aby zapewnić zróżnicowane leczenie pacjentom, którzy nie otrzymali wystarczającej opieki. Komitet ds. Globalnej Różnorodności i Zaangażowania zajmuje się różnorodnością w kontekście biznesowym i pomaga zapoczątkować niektóre z naszych najważniejszych projektów, rekrutacji, szkoleń, doradztwa i programów różnorodności zarówno na rynkach lokalnych jak i światowych.
Aby wspierac dynamikę działań prowadzonych przez Komitet ds. Globalnej Różnorodności i Zaangażowania, stworzyliśmy sieć takich komitetów na kluczowych rynkach. Wspierane przez krajowych menedżerów prowadzą one działania lokalnie, wdrażając inicjatywy różnorodności i zapewniając, że nasze praktyki przynoszą korzyści zarówno dla pracowników jak i pacjentów.
Aby zweryfikować postęp w różnorodności, opracowaliśmy światową kartę wyników i lokalne karty wyników ze zdefiniowanymi aspiracyjnymi celami, za osiągnięcie których odpowiadają krajowi menedżerowie.
Najlepsi przyciągają najlepszych
Nasza wizja zakłada osiągnięcie pozycji lidera w obszarze produktów generycznych poprzez rozwój środowiska nastawionego na wysokie wyniki, które ceni sobie różnorodność. Naszą strategią jest wykorzystanie rekrutacji na całym swiecie, celem stworzenia zespołu utalentowanych kandydatów o prawdziwie różnorodnym doświadczeniu w 160 krajach, w których prowadzimy działania. Pozyskanie i zatrzymanie różnorodnych talentów daje nam kluczową przewagę nad konkurencją w światowej walce o utalentowanych pracowników.
Motywujemy naszych pracowników, by wykorzystali cały swój potencjał
Nie chodzi nam jedynie o znalezienie najlepszych talentów, ale także chcemy mieć pewność, że wszyscy nasi pracownicy otrzymują wskazówki i zasoby konieczne do wykorzystania swojego pełnego potencjału. Stworzyliśmy inicjatywy wspierające rozwój liderów, by zapewnić wsparcie naszym pracownikom w ich podróży. W 2010 roku wprowadziliśmy program Sandoz Leadership Experience, który poprzez stale prowadzone szkolenia z zakresu umiejętności przywódczych przygotowuje kolejne pokolenie liderów. W 2011 roku rozpoczęliśmy program na temat umiejętności przywódczych pod nazwą Women @ Sandoz, umożliwiający identyfikację i rozwój talentów naszego zespołu kobiet. Niedawno ogłosiliśmy otwarcie naszej nowej sieci pracowników Global Women in Leadership (WiL), która oferuje kobietom wsparcie i narzędzia do stworzenia profesjonalnych relacji bez względu na to na jakim etapie rozwoju kariery się znajdują.
Tworzenie kultury zaangażowania - priorytet firmy i osobista odpowiedzialność
Aby osiągnąć cel, jakim jest zapewnienie pacjentom na całym świecie dostępności leków w przystępnej cenie, firma Sandoz wymaga aktywnego uczestnictwa od każdego ze swoich pracowników. W związku z tym każdy pracownik zobowiązany jest do uczestnictwa w programach doradczych, procesie rekrutacji i wsparcia swoich współpracowników. Ponadto firma oczekuje od wszystkich swoich pracowników traktowania się wzajemnie z godnością i szacunkiem bez względu na staż pracy. W tym celu opracowaliśmy szkolenie Inclusive Leadership, którego główną tematyką jest znaczenie zaangażowanego stylu zarządzania, by stworzyć i utrzymać kulturę nastawioną na wysokie wyniki.
Dodatkowo zwiększamy świadomość i promujemy różnorodność oraz zaangażowanie za pośrednictwem kwartalnika D&I Newsletter, magazynu dla pracowników Connect oraz organizowane spotkania. Poczynając od 2011 roku publikujemy doroczny światowy raport dotyczący różnorodności i zaangażowania, który podkreśla założenia naszych programów i inicjatyw prowadzonych na całym świecie. Od 2008 roku na dorocznej gali Sandoz D&I przyznajemy nagrody za osiągnięcia w obszarze różnorodności i zaangażowania. Nagrody przyznawane są tym zespołom i pracownikom, którzy w znaczący sposób przyczynili się do rozwoju zróżnicowanego i zaangażowanego środowiska.
Poprawa wyników biznesowych poprzez zwiększanie różnorodności na rynku
Poprzez inwestowanie zasobów w zrozumienie grup naszych pacjentów i rozpoznawanie ich zróżnicowanych potrzeb, firma Sandoz może w lepszy sposób osiągnąć cel polegający na zwiększeniu dostępu do przystępnych leków wysokiej jakości pacjentom na całym świecie. Lokalne programy marketingowe D&I pomagają nam dotrzeć do populacji pacjentów, które zostałyby pominięte w tradycyjnej rynkowej procedurze wyszukiwania. Do tej pory udało nam się stworzyć programy marketingowe D&I w Austrii, Belgii, Kanadzie, Chinach, Egipcie, Niemczech, Indiach, Włoszech, Rosji, Słowenii, Afryce Południowej, Turcji i Stanach Zjednoczonych.
To oczywiste, że posiadamy wiedzę, umiejętności i światowy zasięg, by być najlepszym. Obecnie tworzymy kulturę, która wykorzystuje możliwie najszerszy zakres pomysłów, doświadczeń i perspektyw. Patrząc w przyszłość, nasza kultura korporacyjna zakłada za cel pełne wykorzystanie potencjału jaki niesie ze sobą różnorodność i wsparcie każdego członka naszego zespołu w osiąganiu sukcesów. Takie założenie przyczyni się do tego, że firma Sandoz w pełni wykorzysta swoje możliwości.